Zespół Szkół nr 1 im. Jakuba Stefana Cezaka 95-100 Zgierz, ul. Długa 89/91 tel. (42) 715-07-44, fax (42) 715-07-34 e-mail: ekonomik@miasto.zgierz.pl

 

Odkrywamy naszą Małą Ojczyznę, czyli uczniowie klasy V technikum organizacji turystyki w roli przewodników po Zgierzu!

 

 

 

 

Często tak bywa, że szukamy atrakcyjnych do zobaczenia miejsc z dala od własnej miejscowości. Tym razem było inaczej; w jesiennej scenerii uczniowie klasy V technikum organizacji turystyki wyruszyli na zajęcia terenowe z przewodnictwa po swoim mieście – Zgierzu. Młodzież, wcielając się w wyznaczone role, miała za zadanie ciekawie opowiedzieć o zwiedzanych obiektach i miejscach rodzinnego miasta.
Wędrówkę rozpoczęliśmy przed budynkiem szkoły, bo jakże nie wspomnieć historii związanej z naszym patronem – Jakubem Stefanem Cezakiem? Naszym kolejnym punktem był plac Kilińskiego, gdzie w XIX wieku powstała osada fabryczna. Potem na krótko zatrzymaliśmy się przed Urzędem Stanu Cywilnego, by dowiedzieć się, że znajdują się tu nietypowe kręte schody, na które wchodzi się w prawo, a nie – jak na całym świecie – w lewo. Następnie zwiedziliśmy Miasto Tkaczy, zrewitalizowaną drewnianą część Zgierza i udaliśmy się na plac Stu Straconych, by wspomnieć o największej zgierskiej tragedii, związanej z wydarzeniami II wojny światowej. Później uczestnicy wycieczki usłyszeli historię zabytkowej Łaźni Miejskiej. Po długiej wędrówce dotarliśmy do najstarszej części miasta, gdzie przy wyłożonej kamiennym brukiem ulicy Wróbla zachowany jest jedyny dom z XVIII stulecia. Dotarliśmy też pod neogotycki kościół św. Katarzyny Aleksandryjskiej, a ostatnim punktem spaceru było przejście na Stary Rynek, dzisiejszy plac Jana Pawła II, by pod pomnikiem „Jeża ze Zgierza” – promocyjnego symbolu miasta, zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie.
Możliwość wcielenia się w rolę przewodników była dla uczniów ważnym elementem przygotowania zawodowego, co z pewnością zaowocuje nie tylko wzrostem kompetencji zawodowych, ale również pewności siebie i wiary we własne umiejętności.


Violetta Nawrot