Dzień Liczby Pi
Z okazji obchodów Dnia Liczby Pi w szkole odbyły się różnorodne konkursy, które połączyły matematykę z kreatywnością i pasją uczniów. Wśród atrakcji znalazły się konkursy fotograficzny oraz kulinarny, a także interaktywne zajęcia edukacyjne.
Wyniki konkursów:
1. Konkurs fotograficzny: zwyciężczynią została Anna Bakura (4TFR), której zdjęcie najlepiej oddało tematykę w sposób twórczy i oryginalny. Prace były oceniane przez pana Tomasza Podgórskiego, który dostrzegł nie tylko pomysłowość, ale także jakość wykonania fotografii. Gratulujemy!
2. Konkurs kulinarny – pieczenie ciast związanych z liczbą pi: w tym konkursie zwyciężyła Alicja Keller (4TFR), której ciasto zdobyło najwięcej głosów. Alicja wykazała się nie tylko umiejętnościami kulinarnymi, ale także kreatywnością w przygotowaniu słodkiego wypieku.
Zorganizowano również sprzedaż ciast, której celem było wsparcie Samorządu Uczniowskiego. Dzięki hojności uczniów i nauczycieli udało się zebrać 186 zł, które zostaną przeznaczone na potrzeby uczniowskich inicjatyw. W przygotowaniu stołów na kiermasz nieocenioną pomocą służyła pani Sylwia Karlikowska wraz z uczennicami, które zadbały o porządek i estetykę stoiska. W organizacji kiermaszu aktywnie uczestniczył także Samorząd Uczniowski oraz pani Paula Sobczak. Sprzedaż ciast nadzorowała pani Marzena Kosińska, a sprzedaż wypieków prowadziły uczennice Ola Sławatycka i Zuzia Kustosik.
Tego dnia uczniowie na każdej lekcji matematyki oglądali film związany z liczbą pi, który przybliżył im historię tej fascynującej liczby oraz jej zastosowania w nauce. Po projekcji filmu uczniowie mieli okazję rozwiązać interaktywny test wiedzy o liczbie pi, skanując kody QR za pomocą swoich telefonów.
Dzień Liczby Pi był wypełniony zabawą, twórczością i edukacją. Cieszę się, że uczniowie z tak dużym zaangażowaniem uczestniczyli w wydarzeniach i wykazali się wiedzą oraz kreatywnością. Serdecznie gratuluję wszystkim zwycięzcom i dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do organizacji tego wyjątkowego dnia!
Izabela Bartoszek